گروه آموزشی رشد فردی

استاد متقاعد سازی شوید

چگونه با متقاعد کردن افراد به اهداف خود برسیم؟

248

قدرت متقاعد سازی می تواند شما را سریع تر از هر عامل دیگری شما را به آنچه می خواهید برساند.

این توانایی، تمایز میان موفقیت و شکست است. این توانایی پیشرفت شما را تضمین می کند و شما را قادر می سازد از همه مهارت ها و توانایی هایتان در بالاترین سطح ممکن استفاده کنید. قدرت متقاعد سازی شما حمایت دیگران را برایتان به ارمغان می آورد.

 

شما دو انتخاب دارید

همیشه دو انتخاب دارید: یا دیگران را متقاعد کنید که به شما کمک کنند یا ممکن است متقاعد شوید که به دیگران کمک کنید. در نهایت یکی از انتخاب ها انجام می شود. بیشتر مردم نمی دانند که هر تعامل انسانی شامل فرایند پیچیده ای از متقاعد سازی و تاثیر گذاری است. و افرادی که این آگاهی را ندارند، معمولا کسانی هستند که متقاعد می شوند به دیگران کمک کنند تا این که خود فرایند متقاعد سازی را انجام دهند.

 

کلید متقاعد سازی

کلید متقاعد سازی انگیزه بخشی است. هر رفتار انسان از یک انگیزه نشات می گیرد. کار شما این است که متوجه شوید چه چیزی به دیگران انگیزه می بخشد و آن مورد انگیزه بخش را ارائه کنید.

افراد دو نوع انگیزه دارند: شوق به دست آوردن و تس از دست دادن. شوق به دست آوردن به افراد انگیزه می دهد تا چیزهایی که باارزش می دانند را بیشتر در زندگی خود بخواهند. آن ها پول بیشتر، موفقیت بیشتر، سلامتی بیشتر، تاثیرگذاری بیشتر، احترام بیشتر و شادی و خوشبختی بیشتر می خواهند.

تنها محدودیت انسان ها، محدودیت تصورات آن هاست. مهم نیست که انسان چقدر دارایی دارد، او هنوز هم بیشتر می خواهد. زمانی که به شخصی راهی نشان می دهید که چگونه می تواند بیشتر از آنچه که می خواهد با کمک به شما به دست آورد، به جای شما فعالیت خواهد کرد.

 

از دید یک رئیس جمهور

نوشته های مرتبط

رئیس جمهور آیزنهاور گفته است: «متقاعد سازی هنر انگیزه دادن به افراد برای انجام کارهایی است که شما می خواهید در حالی که به آن کار علاقه نیز داشته باشند.» همیشه باید به راه هایی فکر کنید که به افراد انگیزه بدهید تا کارهایی که شما می خواهید را انجام بدهند تا بتوانید به هدفتان برسید.

 

ترس از دست دادن

ترس از دست دادن نیز به افراد انگیزه می دهد. این ترس که به شکل های مختلفی نمود می کند، اغلب قوی تر از شوق به دست آوردن است. از دست دادن پول، از دست دادن سلامتی، خشم یا عدم تایید توسط دیگران، از دست دادن عشق شخصی و از دست دادن هر آن چه که سخت برای آن تلاش کرده اند، مواردی هستند که افراد از آن ها ترس دارند. آن ها از تغییر، ریسک و عدم اطمینان می ترسند چون این موارد آن ها را در معرض از دست دادن قرار می دهند.

 

از انگیزه بخشی دوگانه استفاده کنید

هر زمان که بتوانید به شخصی نشان دهید که با انجام دادن آنچه شما می خواهید می توانند به گونه ای چیزی را از دست ندهند، می توانید آن ها را تحت تاثیر قرار دهید تا کار خاصی انجام دهند. بهترین پیشنهادها آن هایی هستند که همزمان موقعیتی برای به دست آوردن موردی و جلوگیری از دست دادن موردی دیگر فراهم می کنند.

 

اقدام هایی که می توانید انجام دهید

در اینجا دو کار که می توانید انجام دهید و موارد گفته شده بالا را فورا به کار ببندید بیان می کنیم.

اول، قبل از این که سعی کنید کسی را متقاعد کنید، کمی فکر کنید و از خودتان بپرسید که او واقعا چه می خواهد. آنگاه، به او نشان دهید چگونه می توانید به او کمک کنید آن را به دست آورد و این گونه او را متقاعد کنید.

به خاطر داشته باشید که افراد با دلایلی که خودشان دارند متقاعد می شوند، نه با دلایل شما.

منبع برایان تریسی
از طريق علی اکبر مجیدی
ممکن است به این نوشته ها نیز علاقه داشته باشید:

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.